Medlemsskap

Vi har spelrätt på golfbanan Gullbringa Pay&Play som har 9 hål. Vi är medlem i Svenska Golfförbundet och Göteborgs Golfförbund.

Vår profil är och skall vara en liten gemytlig klubb där medlemmarna skall känna sig som ett prestigelöst gäng, och där t ex tävlingar skall ses som ett sätt att träffas och deltaga, mer än att vinna, skulle vara det viktigaste. Detta betyder förstås inte att den som vinner förringas, det blir både priser och applåder.

Ett undantag är förstås vårt klubbmästerskap, där gäller det absolut att vinna, men det roligaste i våra klubbmästerskap är att flera med högt handicap deltar.
Läs mer under ”Tävlingar”.

Vi är i nuläget ca 100 medlemmar.